Recenze Sunset Overdrive

Herní konzole Recenze Xbox Napsal Jakub Horváth, dne 4. 11., 16:00

Co se stane, když zkřížíte Tonyho Hawka a Dead Rising? Předem je jasné, že to asi bude pěkně divoké, nebude to úplně normální a bude to zábava. Tak přesně takový je Sunset Overdrive, o kterém je dnešní recenze.

Musím se ihned na úvod přiznat, že jsem se o hru zajímal již před vydáním a všechny trailery, které si tvůrci připravili, byly vyšperkované a úchylné kousky, které o hře jako takové moc nemluvily, ale snažily se navodit správnou atmosféru, jsem sledoval s velkým zaujetím. Příběh je zasazen do fiktivního města Sunset City, které se doslova přes noc proměnilo v něco, co tvůrci nazývají Awesomepocalypse. Korporace Fizzco totiž vyrobila nový energetický nápoj Overdrive Delirium XT, který má jednu důležitou vlastnost. Po jeho vypití se totiž proměníte v mutanta. A právě to se stalo skoro celému Sunset City, protože Fizzco připravilo opravdu megalomanskou párty k příležitosti zahájení prodeje tohoto “skvělého” drinku. To by jako úvod stačilo, neboť nechci zájemci vyzradit některé zajímavosti z příběhu, který už tak není nijak extrémně nápaditý. Věřte, že vše co něm je, jste už někde viděli či hráli, ale zde je to přeci jenom trošku větší sranda. Na celé město totiž byla uvalena karanténa a nelze se dostat ven.

sunset_overdrive_e3_propain_launcher

Váš hrdina má však velmi specifické schopnosti. A zde se dostáváme k té části Tonyho Hawka. Máte totiž možnost grindovat/jezdit skoro po všem, po čem se vám zamene. Ať už se jedná o kus autobusu, zábradlí, značky, barikády, ploty prostě opravdu skoro cokoliv a celé město, které je ihned od začátku celé zpřístupněné je tak vlastně jedno velké hřiště. Pokud vás začnou bolet nohy, stiskněte X ještě jednou a postava se zachytí za hůlku a pokračuje v (kraso)jízdě. Tyto schopnosti dále ještě rozvíjíte a postupem času přidáváte třeba vyšší výskok atd.

Celá hra nabízí obrovské množství různého přizpůsobení. Ať už se jedná o vzhled vaší postavy, který může být (a z velké části asi i bude) opravdu velmi netradiční, tak také zbraňový arzenál a různé perky mají široké možnosti customizace. Celé to má samozřejmě podstatný vliv na herní zážitek, protože hra se tím stává zajímavější a vydrží o to déle, i když úkoly se po chvíli začnou dost opakovat.

8_action_shocker

Na zbraně už jsme narazili. Sunset Overdrive nabízí pestrý arzenál zbraní, které jste nikdy reálně neviděli a nikdy ani vidět nebudete (snad). Můžete střílet pečené holuby, plyšové medvídky naplněné TNT, bowlingové koule se zmrazujícím efektem nebo třeba gramodesky. Opět i zbraně mají možnost dalšího vylepšení nejen zvyšováním jejich levelu, ale také přidáním některého ze zakoupených perků. Není tak problém z gramodeskovníku přidat ještě třeba elektrizující efekt. Podobné perky, ve hře nazývané Ampy, můžete přidat také svému Stylu. Styl získáváte za zabíjení a grindování + skákání. Nejlépší je toto vše spojit v jedno obrovské a dlouhotrvající kombo. Styl se hodí hromadit hlavně kvůli tomu, že Vám otevírá a umožňuje používat Ampy.

Oblečky kupujete za peníze, které získáte ve výzvách nebo ze zabitých mutantů a nepřátel lidského a robotického ražení. Hra totiž není jen o mutantech, jak se může z obrázků nebo trailerů zdát. Bojujete také s přeživšími a korporací Fizzco jako takovou, která na vás posílá různé robotické nechutnosti. Zkrátka a dobře, v Sunset Ovedrive se nuda sice dostaví, ale nebude to hned a pokud nejste ochotný hrát několik hodin v kuse singleplayer, bude to ještě o kus déle. A že občas umřete? V Sunset Overdrive to vůbec nevadí. Prostě se jen znovu narodíte, navíc s nějakou parádní a vtipnou animací, kdy například spadnete rovnou z nebe, vylezete z rakve nebo vás do hry vrátí dodávka únosců. Prostě jako vše v Sunset City, je to hlavně o zábavě.

sunset_overdrive_e3_propain_launcher

Grafická stránka hry je stejně ujetá, jako hra sama, takže je hodně barevná a pohádková. Není to rozhodně špatně, protože jinak by hra byla buď moc hororová a nebo nezajímavá. Představování protivníků je řešeno zajímavým komixovo-béčkovo-akčním stylem, který se mi zamlouvá. Město je poměrně dost detailně zpracováno stejně jako ostatní postavy a protivníci. I když je mutantů hodně, vy to na hře nepocítíte a vše se zobrazuje tak jak má. Zde se sázka na exkluzivitu Xbox One opět vyplatila. Hudební doprovod je strhující a opět se mu toho mnoho vytknout nedá, vše si drží svoje vysoko nasazené tempo až do úplného konce.

Zapomenout nesmíme ani na Chaos Squad, což je kooperační multiplayerový mód, který se vám po nějaké době hraní zpřístupní. Pro začátek herní relace je potřeba navštívit po městě hojně rozeseté automaty. Chaos Squad ovšem není moc nápaditý a jedná se vyloženě o kooperační mód, kdy se snažíte společně s maximálním počtem 8 lidí ubránit vlnám nepřátel. Vzhledem k možnostem vaší postavy (jako je rychlý pohyb a vysoké skoky) je navíc poměrně obvyklé, že své spoluhráče moc nepotkáte, ale to záleží také na tom, s kým hru hrajete.

Sunset Ovedrive je rozhodně zajímavým počinem, který ale není pro každého. Hráčům, kteří mu plánují věnovat několik desítek hodin týdně, vystačí na pár těchto týdnů. Není ani pro hráče, kteří mají rádi reálné věci a jsou suchaři. Pokud jste však občasný hráč, který nemá na hraní moc času a chcete přijít z práce/školy, sednout k Xboxu a na hodinu dvě vypnout, je Sunset City tím místem, kam se podívat. To vše navíc podává s obrovskou dávkou humoru a akce, která se jen tak na nových konzolích zatím potkat nedá.

Hodnocení: 80%